admin admin .

admin

قیمت لوله و اتصالات فلزی

لوله چیست؟
یک قطعه استوانه ای شکل و توخالی است که با استفاده از آن می توان سیالات مختلف مانند مایعات و گازها را انتقال داد. در اغلب موارد لوله ها گرد هستند اما بعضی از لوله های فولادی را به صورت قالب های شش ضلعی و یا مربع شکل می سازند.
در صنعت، لوله ها از جنس های مختلفی مانند آهن، پلاستیک، فولاد، سرب، آلومینیوم، سفال، سیمان و پلیمر ساخته می شوند. انواع لوله هایی که در صنعت به کار می روند.

1- لوله های آهنی
چدن (چدن خاکستری ، چدن آکتیل)
فولاد (فولاد کربنی ، فولاد آلیاژی)
آهن کارکرده
2- لوله های غیر آهنی
- لوله های مسی و آلیاژهای آن ( برنج، برنز، آدمیرال)
لوله های سربی
لوله های آلومینیومی
لوله های رویی
3- لوله های غیر فلزی
لوله های سیمانی
لوله های سربی
لوله های لاستیکی
لوله های بتنی
لوله های پلاستیکی (پلیکا، پلی اتیلن، پلی پروپیلن)
لوله های چوبی
لوله های سفالی
لوله های شیشه ای
لوله های فایبرگلاس
اتصالات
به عنوان رابط بین لوله ها عمل می کنند و با هدف ایجاد انشعاب، افزایش یا کاهش اندازه لوله ها، تقسیم بندی و تغییر جریان سیال به کار می روند. جنس اتصالات از لاستیک، فولاد، مس، پلاستیک و … می باشد.

اتصالات فلزی
این نوع از اتصالات در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، تاسیسات ساختمان و … به کار می روند. با توجه به فشار کاری سیستم، نوع لوله و شیرآلات از انواع اتصالات استفاده می کنند. از مهم ترین اتصالات فلزی می توان به اتصالات مانیسمان، سیاه درزدار، دنده ای گالوانیزه، دنده ای سیاه، فشار قوی دنده ای و ساکت ولد اشاره کرد.

انواع اتصالات و کاربرد آنها

اتصالات بوشن
بوشن، یک حلقه واصل است که برای اتصال دو لوله به کار می رود. این قطعه استوانه ای شکل، به صورت های فلزی (گالوانیزه و برنجی) و پلاستیکی (P.V.C) در بازار عرضه می شود. بوشن به شکل های “پیچی یا دنده ای” و ” جوشی” ساخته می شود. از نوع پیچی آن در لوله کشی سرد و گرم استفاده می کنند.


اتصالات سر دنده
یکی از انواع اتصالات فلزی می باشد و برای مهر و موم انواع مخازن و اتصالات به کار می رود. یک سمت آن دارای رزوه است و اتصال آن دنده ای می باشد. سمت دیگر آن را می توان جوش داد. سردنده، برای اتصال خطوط لوله به شیر هم به کار می رود.


اتصالات زانویی
یکی از کاربردی ترین قطعات در سیستم لوله کشی صنعتی می باشد. این قطعه با هدف تغییر جریان سیالات و گازها به کار می رود. تغییر جهت جریان توسط اتصالات زانویی در زوایای 90 درجه، 45، 180 و در برخی موارد تحت زوایای 60، 120 و 35 درجه صورت می گیرد. این تغییر جهت موجب می شود تا فشارو شتاب سیال کاهش یابد. در برخی موارد هم منجر به شکست در سیستم لوله کشی می شود.


اتصالات سه راهی
از مهم ترین اتصالات لوله هستند که کاربردهای فراوانی در سیستم های لوله کشی دارند.

اتصالات
اتصالات فلنج
قطعات فولادی هستند که با هدف برقراری اتصال به کار می روند. این اتصالات، انعطاف بالایی دارند. اتصالات فلنج در تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع آن می توان به فلنج کور، لبه دار، روکار و جوشی اشاره کرد. فلنج برای اتصال لوله به اقلام پایپینگ مانند لرزه گیر، شیر آلات و … به کار می رود.


اتصالات مغزی
قطعات فلزی هستند که در دو مدل ساخته می شوند. یکی از این مدل ها ساده و دیگری به صورت روپیچ تو پیچ می باشد. از مغزی برای اتصال دو قسمت با دنده ی داخلی استفاده می شود.
قیمت لوله و اتصالات
عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و دلار، قیمت آهن و فولاد، قیمت مواد اولیه، تورم جهانی، هزینه حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا، قیمت ضایعات آهن و … بر قیمت لوله و اتصالات تاثیرگذار هستند. برای استعلام قیمت لوله و اتصالات فلزی با ما تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۹:۱۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)